سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 150
کل بازدید : 459509
کل یادداشتها ها : 2620
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در کل جهان از صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر یاد می شود. به طوری که اکثر کشور های توسعه یافته و در حال توسعه در رتبه های بالایی تولید کننده و مصرف کننده فولاد دنیا قرار دارند.

یکی از پر مصرف ترین فلز ها در دنیا، فولاد می باشد که برای بازسازی و ایجاد زیر ساخت های یک کشور استفاده می شود. به همین علت ارتباط مستقیمی بین سرانه مصرف یک کشور با توسعه یافتگی ان وجود دارد. در حال حاضر بخش صنایع هیچ گونه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند و نحوه تخصیص بودجه در قسمت های مختلف به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر صنایع اثر می گذارد. از قسمت های تاثیر گذار بودجه بر صنایع کشور می توان به بودجه در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی نام برد. در صورتی که در هدف گذاری های دولت توجه مناسبی به بخش عمران و زیر ساخت های کشور شود، صنایع کشور از جمله صنعت فولاد در مسیر رشد قرار خواهند گرفت.

طی سال 1396 میزان بودجه بخش عمران زیاد نبود و دولت به بخش های عمرانی کشور توجه قابل ملاحظه ای نداشت که همین امر موجب ایجاد رکود و بروز مشکلاتی برای تولید کنندگان شد. طبق لایحه سال 97، میزان بودجه عمرانی در مقایسه با سال گذشته با کاهش مواجه خواهد شد که همین موضوع موجب ادامه دار شدن رکود بازار خواهد شد. در این لایحه، میزان نرخ حامل های انرژی، تغییر نرخ حمل و نقل و دیگر موضوعات مشخص خواهد شد که تمام این آیتم ها بصورت مستقیم باعث بالا رفتن قیمت نهایی محصولات تولید خواهد شد.
بالا رفتن قیمت ها برای قشر مصرف کننده مشکلاتی و فشار هایی را بوجود خواهد آورد. این بالا رفتن قیمت ها یه مرور زمان سبب کاهش قدرت خرید و ایجاد رکود در بازار خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ